دریای زندگی

کفشهایم را می پوشم و در زندگی قدم می زنم ... من زنده ام و زندگی ارزش رفتن دارد ... آن قدر می روم تا صدای پاشنه هایم گوش ناامیدی را کر کند ... زندگی به سادگی رفتن است ! به همین راحتی ... زندگی ارزش لنگ لنگان رفتن را نیز دارد ...

دریای زندگی

کفشهایم را می پوشم و در زندگی قدم می زنم ... من زنده ام و زندگی ارزش رفتن دارد ... آن قدر می روم تا صدای پاشنه هایم گوش ناامیدی را کر کند ... زندگی به سادگی رفتن است ! به همین راحتی ... زندگی ارزش لنگ لنگان رفتن را نیز دارد ...

کسی که مثل هیچ کس نیست ...

سلام بر دوستان عزیزم...


من خواب دیده ام که کسی می آید

من خواب یک ستاره ی قرمز دیده‌ام

و پلک چشمم هی میپرد

و کفشهایم هی جفت میشوند

و کور شوم

اگر دروغ  بگویم

من خواب آن ستاره ی قرمز را

                    وقتی  که خواب نبودم دیده ام

 

 کسی میآید

    کسی میآید

         کسی دیگر

                کسی بهتر

                    کسی که مثل هیچکس نیست، 

                                  مثل پدر نیست ، 

                                        مثل انسی نیست ،

                                              مثل یحیی نیست ، 

                                                    مثل مادر نیست

    و مثل آن کسی است که باید باشد

و قدش از درختهای خانه ی معمار هم بلندتر است

و صورتش

از صورت امام زمان هم روشنتر

و از برادر سیدجواد هم

که رفته است

و رخت پاسبانی پوشیده است نمیترسد

و از خود سیدجواد هم که تمام اتاقهای منزل ما مال اوست نمیترسد

و اسمش آنچنانکه مادر

در اول نماز  و در آخر نمازصدایش میکند

یا قاضی القضات است 

یا حاجت الحاجات است 

و میتواند

تمام حرفهای سخت کتاب کلاس سوم را

با چشمهای بسته بخواند

و میتواند حتی هزار را

بی آنکه کم بیآورد از روی بیست میلیون بردارد

و میتواند از مغازه ی سیدجواد ، هرچه که لازم دارد ، جنس نسیه بگیرد

و میتواند کاری کند که لامپ "الله "

که سبز بود : مثل صبح سحر سبز بود .

دوباره روی آسمان مسجد مفتاحیان

روشن شود

آخ ....

چقدر روشنی خوبست

چقدر روشنی خوبست

...

و من چقدر از همه ی چیزهای خوب خوشم  میآید ...

 

کسی میآید

        کسی میآید

                کسی که در دلش با ماست ، 

                                  در نفسش با ماست ، 

                                                    درصدایش با ماست 

 

 

کسی که آمدنش را

نمیشود گرفت

و دستبند زد و به زندان انداخت

کسی که زیر درختهای  کهنه ی  یحیی بچه کرده است

و روز به روز بزرگ میشود، بزرگ میشود

کسی که از باران ، از صدای شرشر باران ،

 از میان پچ و پچ گلهای اطلسی

 

کسی که از آسمان توپخانه در شب آتش بازی میآید

و سفره را میندازد

و نان را قسمت میکند

و پپسی را قسمت میکند

و باغ ملی را قسمت میکند

و شربت سیاه سرفه را قسمت میکند

و روز اسم نویسی را قسمت میکند

و نمره ی مریضخانه را قسمت میکند

و چکمه های لاستیکی را قسمت میکند

و سینمای فردین را قسمت میکند

درختهای دختر سید جواد را قسمت میکند

و هرچه را که باد کرده باشد  قسمت میکند

و سهم ما را میدهد

من خواب دیده ام ...


" فروغ فرخزاد "

نظرات 12 + ارسال نظر
مریم سه‌شنبه 19 خرداد 1394 ساعت 22:36

سلام خوش اومدید
ممنون که آمدید

منم ممنونم که تشریف آوردین

سهیلا پنج‌شنبه 14 خرداد 1394 ساعت 11:46 http://rooz-2020.blogsky.com/

الهی که رنج و بیماری ازت دور باشه دادا بهمن

میدونی...اینا علائم دور شدن ذرات بلاگفا از بدنته.باید صبور باشی تا کلن طول درمان ترک بلاگفا انجام بشه و پاک پاک بشی.فقط یادت نره هرسال روز دوباره متولد شدنت رو جشن بگیری و مارو هم دعوت کنی....
اونومقع باید بلند تو جمع مادوستانت بگی ...مثلا:
من بهمن سه ماهه که متولد شدم و اینا....خخخخخخ

اینا رو گفتم یه ذره بخندی و حالت خوب بشه داداش بهمن گلمون...
وجود نازنینت به ناز طبیبان نیازمند مباد....هرگززز

سلام سهیلا خانم
اتفاقن همین الان از پیش دکتر میام، بیچاره چقدرم نازم کرد و گفت کمتر برو تو نت ،
نت برات سمه
بهش گفتم پس چکار کنم؟ گفت برو استخر و توی اسخر راه برو...
بهش گفتم پس مجبورم لپ تابمم با خودم ببرم
خندید و گفت: شما نسل انقلاب آدم نمیشین

بهمن پنج‌شنبه 14 خرداد 1394 ساعت 09:09

سلام بر دوستان عزیزم
شرمنده که کامنتهارو بدون پاسخ منتشر کردم . خودتون میدونید که این در مرام من نیست ولی متاسفانه دوروزه که بشدت کسالت دارم .
الانم دور از چشم عیالفقط اومدم عرض ادبی بکنم و بهتون بگم:
ببخشید،اگه نیستم نه اینکه رفتم عشق و حال! دارم درد میکشم اساسی...
حالا یا بلاگ اسکای بهم نیفتاده یا چند روز تعطیلی...
خودتونم میدونید چقدر دوستون دارم و برام عزیزید

نادی پنج‌شنبه 14 خرداد 1394 ساعت 08:08

سلاااام خوبی ؟
خانه ی نو مبارک.
خوشحالم که بازم دورهمی ها بپا شود...
نیمه شعبان هم بر شما و خانواده ی محترمتان مبارک باشد

سلام بر خواهر بسیار مهربونم نادی عزیز و گرامی
خوشحالم که اینجارو پیدا کردی و مثه قبل منو مورد لطف و محبت خودتون قرار دادین ...
به فرموده ی شما امیدوارم دوباره دور هم جمع بشیم ...
میلاد منجی بشریت از دست ظلم و جور بشریت بر شما و کلیه دوستان مبارکباد .

tarlan پنج‌شنبه 14 خرداد 1394 ساعت 00:26 http://tarlantab.blogsky.com/

سلام و صد تا سلام به دوست و برادر عزیزم
چقدر خوشحالم که با این شروع زیبا اومدین و شادی و نشاط رو همراه خودتون آوردین .
الان دیگه اصلا احساس غربت نمیکنم خیلی خوش اومدین .



کسی میآید

کسی میآید

کسی که در دلش با ماست ،

در نفسش با ماست ،

درصدایش با ماست

ممنون

سلام بر ترلان عزیز و مهربون
خدارو شکر که شما هم هستین .
امیدوارم از بودن در کنار هم فیض کامل رو ببریم ...

پژمان چهارشنبه 13 خرداد 1394 ساعت 20:12

سلام عمو بهمن عزیز
خونه نو و عید شما مبارک. انشالله همیشه سلامت باشید.

سلام پژمان گلم
ممنون که در کنارم هستی و مثل همیشه یه دوست خوب و یه برادر عزیز
تورو خدا از سید جان خبر نداری ؟

مهربانو چهارشنبه 13 خرداد 1394 ساعت 19:43 http://baranbahari52.blogfa.com/


سلام و صد سلام خونه ی نو مبارک برادر جان
خدا رو شکر داریم سو سامون می گیریم
مژی جون و گل پسرا چطورن ؟؟
فکر نکن کابینت هات یادم رفته من حال اونا رو هم می پرسم
خیلی خوشحالم خیلی

سلام مهربانو جان
خدارو شکر که دوباره پیدات کردم
و بازم خدارو شکر که همه خوبن و دعا گوی شما و دوستان عزیز هستن .
موضوع کابینتها هنوز برا ما موضوع روزه ...
ظاهرن 1+5 وقتی مسئله ی هسته ای رو حل کردن میخوان بیان مسئله ی کابینتهای مارو حل کنن ...

سهیلا چهارشنبه 13 خرداد 1394 ساعت 12:23 http://rooz-2020.blogsky.com/

خداوندا ، نمیدانم چه تقدیری مرا فرموده ای اما

برای دوستان من عطا فرما :

امید ، بهروزی و لبخند زیبا

دم همه اونایی که تو خونه تکونی دلشون ما رو دور نریختن گرم،

ما هم سعی می کنیم زیاد جا نگیریم!

بهمن جان خیلی خیلی خوش اومدی رفیق و امیدوارم بهترین لحظات رو اینجا سپری کنی...
دنیا را برایتان شاد شاد و شادی را برایتان دنیا دنیا آرزو مندم

دلتان به نور لطف خدا منور ، مشام جانتان به شمیم بهارمعطر

لطف روزگار برایامتان مقرر

سلام سهیلای عزیز و گرامی
ممنون که بهم سر زدین . و ممنون از مجموعه دعاهاتون
امیدوارم هرچی خیر و خوبی و شادی و سلامتیه خدا تو کاسه ی سرنوشتتنو بریزه

سپیده21 چهارشنبه 13 خرداد 1394 ساعت 11:49

سلام همساده
خونه نو مبارک

خوب تعجب نکنید
من از پهبادم آدرستون رو درآوردم خخخخخخخخ
امیدوارم حالتون خوب باشه عمو.
عیدتون هم مبارک

سلام سپیده خانم عزیز
ممنون از شما و ممنون از دستگاه های پیشرفته تون که دوستات رو خیلی خوب و دقیق رصد میکنی ...
عید بر شما و خونواده ی محترمتان مبارک باد ...

پونه چهارشنبه 13 خرداد 1394 ساعت 09:40

سلام عمو بهمن عزیز
خونه نو مبارک اینم کادوش
میلاد بر شما هم مبارک خوشحالم که وبلاگتونو دوباره ساختید دلم تنگ شده بود ان شاالله دوباره همه دوستان کم کم دور هم جمع میشن

سلام پونه ی خوشبو و همیشه معطر
خوشحالم که اینجا میبینمت و ممنون که دعوتمو قبول کردی و خیلی زود اومدی ...
میلاد یگانه منجی بشریت رو به شما و خونواده ی محترمتون تبریک و تهنیت عرض میکنم و براتون سلامتی و سعادت و حُسن عاقبت رو آرزو دارم

نسرین چهارشنبه 13 خرداد 1394 ساعت 01:37 http://yakroozeno.blogsky.com/

به به...
من تازه بیدار شدم و تا جواب کامنتتونو دادم دیدم یه کامنت دیگه رسید و اونم خبر خوب خونه ی جدید شما بید...
چرا من نمی تونم واسه شما از کلمه ی بود استفاده کنم؟!!!
بهرحال مهم اینه که جمع قدیمی دور هم باشیم. بگیم و برای هم باشیم.
و چه انتخاب زیبایی برای شروع!
فروغ محبوب من با یکی از بهترین شعرهایش
شب خوش

سلام خواهر خوبم
من این اولین کامنت رو بعنوان فال نیک می گیرم و خدارو شاکرم که اینقدر زود فراخوان من پاسخ داده شد ...
نسرین بانوی عزیز؛
باور کنید وقتی میخواستم اولین پست رو بنویسم ، دقیقن مثه شما دست و دلم به نوشتن نمیرفت ...
گفتم بد نیست به مناسبت میلاد امام زمان یه شعر ، یا یه مطلب از اینترنت بزارم ... چشمم به این شعر افتاد و ناخودآگاه یاد شما افتادم . گفتم یه تیر و چند نشونه !
و از همه ی نشونه ها مهمتر اینه که نسرین بانو از این انتخاب خوشحال خواهد شد ...
امیدوارم بقیه ی دوستان هم از این انتخاب خوششون بیاد ...
خواهر خوبم نسرین بانو ، منتظر خبرهای خوب و خوش سلامتیتون هستم ...

بهمن چهارشنبه 13 خرداد 1394 ساعت 01:15 http://www.khateratebahi.blogfa.com

سلام بر دوستان عزیزم
عید میلاد منجی عالم بشریت بر شما عزیزان مبارک باد
بالاخره منم از بلاگفا قطع امید کردم و اومدم همسایه ی شما شدم ...
امیدوارم همسایه خوبی برای شما عزیزانم باشم ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد